Det handlar om pengar.

Pengar pengar pengar. Allt kretsar kring pengar. Utan pengar är man som handikappad. Jag vet. Jag är inte rik men visst kan man skrapa fram något öre fast man har "slut på pengar" ändå? Eller har jag helt fel? Varje gång jag eller någon annan frågar om vi ska hitta på något så är det alltid en hake. Pengar. Ska vi gå på bio? Äta någonstans, hyra film, ta en fika? "nej jag har inga pengar" okej. En eller kanske ett antal gånger. I princip alla i min ålder har en viss summa pengar i månaden. Jag vet många som får mer pengar än mig i månaden men som aldrig "har pengar". Vad spenderar ni pengar på? Vad får sedlarna att flyga iväg? Även fast jag inte alls har mycket pengar så bjuder eller lånar jag ut pengar ofta. Till och med ibland till folk jag inte känner. Idag ångrar jag mer än hälften av det eftersom jag inte så ofta får det tillbaka. jag vet att man kan ha dåligt med pengar, men om man tex. Vill gå ut och ha kul en kväll fast man "inte har några pengar" så tror jag att man faktiskt har pengar till det om man vill det tillräckligt mycket. Ursäkta min kanske spydighet men nu släpptes en sten från min ryggsäck. Jag ber INGEN att ta åt sig eller brusa upp för detta, för det här är så jag just i detta läge känner. Jag säger också ibland att jag inte he pengar, men då menar jag det verkligen. Tack för mig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0