du är varken bättre eller sämre än någon annan.

Hon kollar konstigt på mej. Han kollar konstigt på mej. Jag vet att jag inte ser ut som en modell. Jag vet att jag inte beter mej som gud själv. Jag vet att jag inte har dom senaste kläderna. Jag vet ju för i helvete vem jag är! Att människor aldrig lär sej acceptera andra människor.

Jag ser alltid alla mönster. Ibland är det jobbigt att se dom. Att se varför en person följer efter en annan person som i en svans. Att se hur en person försöker visa sej bättre genom att trycka ned andra.
Jag skriver i gåtor, jag vet. Men jag är så ledsen. Så ledsen för att man inte kan få vara den man är utan att få dom äckliga blickarna som säger att man inte duger. Jag blir så arg när någon säger någonting negativt om någon annans kläder, hår, smink eller rent ut av själva personen.
'
Jag trodde att man var mogen nog när man skulle börja ettan på gymnasiet. Jag hade visst fel.
'
Du är inte bättre än någon annan. Du är heller inte sämre än någon annan.
'

Kommentarer
Postat av: Elina

Jäkligt bra sagt! Du har så rätt. Jag tror att det ofta är de svaga människorna, de med det dåliga självförtroendet, som känner behov av att trycka ner andra för att själva på något sätt känna sig bättre till mods. Du är modig och stark som st

2011-10-06 @ 19:10:11
URL: http://Elinaisaksson.devote.se
Postat av: Elina

.. står upp och säger någonting om det för det är så fel. Det gäller att försöka hitta styrkan i sig själv utan att behöva trycka ner andra på vägen.. Man får komma ihåg att alla är lite osäkra innerst inne och försöka hjälpa varandra istället för att hugga varann i ryggen.. Det hjälper ingen, varken sig själv eller någon annan! Ha det bra fina du.

2011-10-06 @ 19:13:55
Postat av: Ida Blomqvist

you said it girl!

2011-10-06 @ 21:15:40
URL: http://littlemeinbigworld.blogg.se/
Postat av: emma berglund

konstigt att du skriver ut sådanahär texter när du innerst inne själv har väldigt svårt att acceptera hur andra är. alla människor är olika och gör olika, säger olika. du borde kanske har tänkt på att den du kallade " falsk, bitch, dum i huvudet och skitsnackare " kanske var bland dina bästa vänner, som varken snackade skit eller gick bakom din rygg.

2011-10-07 @ 16:56:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0