helt ärligt så vet jag inte hur man shoppar länge.

I förmiddags när jag skulle åka hem från Mikela så var jag en sväng på stan. Det slog mej då att jag inte visste hur man shoppade längre. Jag köper näst intill aldrig kläder längre. Det finns liksom bara fula kläder. Inga kläder som passar. Jag vet inte heller hur man matchar kläder, smycken osv. För något år sen köpte jag en massa onödiga kläder så fort jag fick pengar. Idag har jag fortfarande lite pengar till kläder, men köper aldrig några. Jag  har också börjat tycka att det är huuur jobbigt som helst att prova kläder. Jag står i provhytten och bara "jo men den här var väl fin, men varför ska jag köpa den?" sen så står jag så med varje plagg. Köper inget. Jag känner hur mycket jag skulle behöva en stylist och en som handlar kläder åt mej. Mamma och pappa svimmar nästan när jag berättar om detta då jag förut var en riktig shopaholic. Jag trivs verkligen inte med vilka kläder jag har nu men jag ser inte heller någon anledning till att kolla på nya?
Jag tror jag har blivit galen.



Kommentarer
Postat av: Älin

kanske du inte "hets-shoppar" lika mycket som förut längre ?? Jag kan ju bara relatera till mej själv menmen. förut brukade i alla fall jag göra precis som du skrev : "För något år sen köpte jag en massa onödiga kläder så fort jag fick pengar" men nu gör jag inte det längre. själv tror jag att det har något att göra med att i är mognare och har kanske en annan syn på pengar,kläder och sånt :)

2011-11-19 @ 15:36:10
URL: http://elinwestrin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0