hur jag fixar mitt hur från grunden.

Oftast så använder jag dessa elvital produkter när jag tvättar håret.

Efter en dusch så låter jag håret självtorka i ca. 30 minuter. Därefter kommer hårfönen fram och då ser mitt hår ut såhär:
Sedan plattar jag hela håret och sen volymar i hårbotten på olika ställen.
Jag försöker alltid göra så att "kruset" inte syns igenom det översta håret
Nu till styligngrejerna.
1) Innan jag fönar håret så borstar jag håret lite försiktigt.
2) En till grej jag gör innan jag fönar håret är att ha i lite mousse.
3) Tillsammans med volymtången så toperar jag även delar av hårbotten.
4) Om jag vill ha det extra puffigt så har jag i volympulvret Osis.
5)För att få min flygiga lugg att ligga på plats så tar jag lite gele på en kam och drar igenom luggen.
6) Sprayar på de ställerna jag volymat och puffar upp hela håret med denna hårspray.
7) För att få allt detta att hålla så sprayar jag denna hårspray över hela håret.

Visst var det lite kul att veta i alla fall? :)



Resulatet? Okej då. Ett osminkat sådant.




Kommentarer
Postat av: Linnea

Skitbra inlägg, sånt är så kul att läsa! :)

Lägg in hur du sminkar dig också? :D

2011-05-02 @ 20:25:06
URL: http://lsundling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0