matångest.

Ännu en gång vaknar jag med en ond mage som kommit till över natten för dom där popcorna jag åt igår kväll. Jag känner mej som en stor fet kossa för att jag vet att det är det jag åt igår kväll som orsakat magsmärtorna. Någon som känner som jag? Då ska ni inte tänka "fan jag måste ta mej igenom ett hårt jäkla träningspass nu så att jag bränner alla dom här kalorierna" utan tänk istället "vad det skulle sitta fint med en promenad nu för att få igång magen lite". Vi är så besatta över att allt vi äter ska vara bra och nyttigt för kroppen. Det vi glömmer är själen. För vad är nyttigast i längden egentligen? Att vi äter grönsaker och fettsnålt och är beroende av speciella produkter eller att vi sparar tid och energi och kanske äta den där bullen och den där chokladen etc. och bara njuter av vad livet har att erbjuda? Jag tror att, om själen mår bra så mår människan bra. Sen märker man ju om det blir FÖR mycket av det goda -det blir inte längre gott. Men det är en annan femma. Blir bara så trött på alla som tror att det bara går och leva om man är "nyttig" och vill visa att det inte alls är så.
'
Nej, nu ska jag snart ta mej ut på en liten promenad, för det mår min själ och mage bra av!






Hej jag heter Linn och jag är en mupp. Men jag mår bra av det.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0