något slags sockerberoende.

Sedan i mitten på åttan har jag tänkt "imorgon ska jag sluta" VARJE dag. Jag har alltså känt att jag viljat sluta att äta först och främst en oändlig mängd socker men också onyttig mat. Inte enbart för att man "vill bli smalare" utan för att min mage och hela min kropp mår dåligt utav allt socker. Det har fungerat fyra dagar varje gång jag har försökt. "På måndag ska jag börja" och då gör jag verkligen det. I fyra dagar är det onyttigaste jag äter en macka men sen kommer fredagen. Jag bokstavligt talat vräker i mej godis, chips, popcorn och ja, you name it and i eat it. Likaså resten av helgen. Sedan börjar allting om igen. Sedan kommer det en perios igen när det fungerar fyra dagar men mer än så är det inte. Min mage mår inte alls bra av allt socker. Jag får ont i magen så fort jag äter något onyttigt, jag vet inte om det är psykiskt eller fysiskt men jag tror det är en blandning. Jag kan bara inte sluta. Jag tränar inte så mycket just nu heller, så det här känns verkligen inte bra. Får tårar i ögonen varje dag bara utav att jag tänker på det. Hur ska jag göra? Verkligen ingenting funkar. Hur gör man? Från grunden?
What to do liksom?





Kommentarer
Postat av: Julia

jag har vart PRECIS i din sits. ''kört'' på måndag, och hela veckan har gått bra.. TILLS den där jäkla fredagen kommer och familjen köper hem chips/godis/läsk/kakor osvosv. och man trycker i sig tills allt är slut.. sen på söndagen sitter man med lite småångest och säger '' imorgon, på måndag, DÅ kör jag'' och så går det runt i en ond cirkel.



säg inte ''imorgon kör jag'' eller '' på måndag kör jag''.

börja NU, börja här och NU. en tisdags kväll? why not. kör bara. vem bryr sig om du käka en kaka för en timme sen ? kör NU ändå. och när fredag kommer, verkligen HÅLL dig ifrån allt med socker, sen när helgen är över och det är måndag och du inte har ätit nått onyttigt under helgen så kommer du att känna dig så stolt, blir lixom glad. och så blir du ännu mer taggad tills helgen då du lixom kan utmana dig själv och lixom ''vinna'' mot suget.



sen när du vart utan godis i 2 veckor (eller 3 dårå...) så försvinner suget, inte helt såklart men det dämpas.



och när du väl känner det där OTROLIGA suget, kämpa emot det. vinn över det och skratta ''suget'' rakt upp i ansiktet. låtsas att ''suget'' är en människa, en ond människa, och den ska absolut inte få vinna över dig. hitta något annat gott du tycker om som är nyttigare.



prata med din familj om du tycker det är jobbigt om dom kanske köper hem onyttiga saker som ligger och frestas i skafferiet. jag är säker på att dom skulle förstå dig om du säger att du mår dåligt över det och vill försöka ändra hälsan i ditt liv.



Kämpa på Linn, kram !

2011-11-22 @ 17:56:30
URL: http://jjuliasandin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0