bara jag kunde le mot spegeln och säga att jag älskar mej.

Varenda dag går jag och tänker på hur jag ser ut. Jag har fått höra så mycket skit i hela mitt liv. Det sitter som ärr i mitt hjärta. När ska jag lägga allt bakom mej och inte ta åt mej? Allt kretsar runt man ser ut. Hur många som gillar ens profilbild på facebook och hur många vänner man har. Så jäkla dumt, men med ett knapptryck kan hela dagen vara förstörd. "Gilla detta så skriver jag hur snygg du är på en skala 1-10" "gilla detta så betygsätter jag ditt utséende med IG, G, VG eller MVG. Så jävla dumt, och så jävla fel. Ändå trycker jag på dom där "gilla-knapparna" varenda gång. För att ett litet hopp inom mej säger "-jag kanske duger den här gången". Självklart blir jag lika ledsen varje gång. Varför "gillar" jag det för då? Jo, för jag hoppas så in åt helvete att jag någon gång ska få någon slags bekräftelse.

Facebook är den absolut dummaste undebaraste uppfinningen som kommit på fråga. Vissa kan ju bara skriva "bajs" på ens status och så vips! Så har 50 pers gillat. En annan skriver om hur duktig den har varit med det och det, är det någon som gillar dens status? Nä. Visst, så här är det i verkliga livet också att det finns populära och så kallade töntar. Men allt blir tydligare på facebook. Den populära skriver vad den ska äta till middag och 50 pers är där och gillar medans "tönten" skriver "hoppas armen läker bra så att jag slipper operera den igen" och ingen bryr sej.

Den klokaste statusen som någonsin blivit publiserad såg jag idag.



Varför ser man inte mer sånt här i verkliga livet än statusuppdateringar på facebook i dagens samhälle?

Jag vet att andra inte tycker att jag är perfekt. Ingen är perfekt. Ändå så ska vi lådsas att vissa människor är perfektare än andra?

Här sitter jag och har ångest över allt jag ätit idag. Över hur jag ser ut och att jag behöver göra någonting åt det. Varför måste man vara smal och ha ett modellansikte för att bli accepterad?

Här sitter jag med min mage hängandes över mina jeans, med mina lår som går ihop och med mitt dystra ansikte. Vem har kommit på att man inte kan se ut så? Jag vill vara stark men då måste jag kunna visa mej svag. Jag önskar att jag någon gång kunde le mot spegeln och säga jag älskar mej.

Kommentarer
Postat av: SOFIE

men lilla vännen....

jag vet precis hur du menar. men antalet gillningar är inget bevis på hur man är som person. du är bra ändå! oavsett hur många som gillar din status. du blir inte en bättre människa för att folk trycker på 'gilla'! Det finns dagar då allt känns som skit, och det kommer det alltid att göra men man får försöka att halvera dem. Det ordnar sig. Och du. Du är jättefin, snäll, bra, duktig och allt det där! Inbilla dig inget annat. Kram!

2011-03-15 @ 22:11:29
URL: http://sdelltorp.blogg.se/
Postat av: Anonym

hej jätte fin blogg och design. I vilken program har du gjort designen? :)

2011-03-15 @ 22:34:38
Postat av: elin

Jag håller me dej så sjukt mycket på de om facebook. Även fast man inte borde bry sej så är de klart att man funderar hur det står till hos folk egentligen ? Jag vet att det inte hjälper även om jag skulle säga det alla dagar i resten av ditt liv men du är så underbar gumman! Jag önskar att du såg vad jag ser när jag ser dej, jag ser en tjej som kämpar för en livslång dröm, du är så jävla vacker och smart, trots att du intre vill erkänna det. Varje gång jag hör dej säga negativa saker om dej själv funderar jag hur du lyckats fått sån fel syn.. DU ÄR FULLÄNDAD ENLIGT MEJ !!<33

2011-03-16 @ 19:20:46
URL: http://elinwestrin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0