"jag kommer sakna klassen, så mycket!"

Så har det låtit dom närmaste dagarna, veckorna, månaderna ja till och med året. Från många håll i våran klass. Jag förstår nästan inte vad det är dom menar. Har jag missat något? Har jag blundat för det som faktiskt varit roligt? Har jag vimlat med ögonen och tänkt att det snart är över och att jag slipper hela skiten? Ja, det kanske är så. Utan att ljuga så tror jag att det här har varit och förblir dom värsta tre åren i mitt liv. Varför? För att göra den långa historian kort:
Alla kommentarer i den ruttna korridåren, alla granskningar uppifrån och ned, den dryga och till viss del omogna klassen, känslan av att inte få sticka ut, inte bli tagen för den man är, all den energi jag spenderat till att försöka vara positiv för någon annans skull, alla "tjejmöten", alla fucking människor som man trodde var ens vänner som hela tiden svikit men som man ändå varit tvungen till att drass med varje dag, ensamhetskänslorna, att inte ha någon nära och alla orättvisa lärare med orättvisa betyg.

Det är konstigt egentligen att jag lever och sitter och skriver detta men om jag ska vara ärlig (det ska man ju alltid vara men det låter lite fint sådär) så har jag väntat på den här stunden väldigt länge. Att få skriva av mej alltså. Dom här tre åren har varit ett helvete för mej. Utan att överdriva. Det ända positiva är att all denna skit gjort mej så oändligt mycket starkare. Jag kan inte sätta varje sak i detalj men det har inte varit lätt, det är en sak som är säker. Jag förstår dom som faktiskt har haft bra kontakt med många i klassen, att dom kommer sakna den. Jag själv är i alla fall säker på att jag inte kommer att göra det.
'
Mitt i all denna skit så var kraven och pressen så extremt höga. Inte bara i skolan, överallt. Kan inte direkt sätta ord på vad det varit, men fråga mej gärna om ni undrar något eller om ni har några andra åsikter. Jag kan beskriva dom här åren med två ord egentligen. Ett helvete.
Kommentarer
Postat av: Mikaela Mixen Larsson

hjärtat då .. <3<3

2011-06-12 @ 01:09:47
URL: http://baaramiikaela.blogg.se/
Postat av: SOFIE

Det blir bättre nu. <3

2011-06-12 @ 16:55:33
URL: http://sdelltorp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0