gilla min profilbild.

Det är en sak som tynger ned mej väldigt mycket. Facebook. Hela facebook egentligen men mest  "gilla min profilbild" grejen. Jag kan inte påstå att jag skiter i hur många som gillar min profilbild, även om jag skulle verka som en sån person. Jag blir arg på mej själv. Dag in och dag ut sitter jag och jämför en massa profilbilder med hur många gillningar dom har och blir så fruktansvärt ledsen. Där görs allt så mycket tydligare. Vilka som är populära och inte. Jag strävar inte efter att vara populär men det skulle ju underlätta en del grejer, men skit i det. Det värsta med allt det här är att jag jämför till och med, med mina vänner. Mina vackra vänner. Som har allt. " Och här står jag med inget" typ. Den känslan. Så jävla jobbig. Jag vill inte bry mej om hur många som gillar andras, eller mina bilder men jag kan inte låta bli. Som om man blir mindre värd ju mindre gillningar man har? Helt sjukt. Men så känns det. Det här hittade jag på en annan blogg:

"Alla dessa jävla profilbilder framför spegeln eller webkameran.

Det nya sättet att ranka hur eftertraktat en person är har blivit att kolla hur många ”gillningar” en person är att kolla hur många det är som gillar din photoshopade profilbild.

Men har ni inte tänkt att fula brudar som lägger upp bilder på när dom ser billiga ut också får många ”gillningar”."

'

Kom nu inte och säg att "så är det inte alls det" om du nu själv har 180 gillningar. För du har fått så mycket bekfräftelse på att du duger som du är. Men jag då, hur ska jag kunna känna att jag duger som jag är? Ja det är frågan.
Kommentarer
Postat av: Sofie

Känner igen det där…

2011-07-12 @ 20:32:54
URL: http://sdelltorp.blogg.se/
Postat av: anna

jag har också tänkt på det där, varför är det så egentligen...?

2011-07-12 @ 20:41:07
URL: http://huriinsky.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0