min danny-sommar.

Startade i Uppsala den 10 Juni. En väldigt varm dag. Första gången jag fick se den grymma konserten och vad mer? Berömde honom och han uppskattade och visade det med en smekning på min arm, trodde han, men i själva verket var det Annas haha. Lite komiskt sådär. Väntade utanför osv. och var inte så taggad på det så tog några kliv bakåt men fick en kram i alla fall.






Sedan blev det ett rejält uppehåll tills det blev den 26 Juli i Söderhamn. Vi är där tidigt och träffar Danny när han anländer till spelplatsen. Jag dissar Dannys high five (don't ask why) men säger någon minut efter att "tomten inte alls är blå" som han tidigare hävdat och skrivit i ett meddelande. Han går några steg mot mej ger mej en kram och håller om ett bra tag och viskar "jag skiter i vilken färg den är.." sen lite soundcheck osv. sen börjar konserten och jag får Danny att sjunga Öppna din dörr och *pekar på mej* och typ "du fick mej att sjunga den". Sen är det signering och vi sitter på en stenmur och väntar, Danny närmar sej oss och vi sjunger "looking good from tip toe what you waiting for, let's go!" och han fattar nog inte och svänger runt min hästsvans. Mikaela tycker att han ska tacka, så då gör han det haha.

Sen väntar vi i hundra år på att signeringen ska bli klar och tillslut kommer han ut till oss. Alla tar kort osv. sen kommer Danny till mej och börjar kramas men jag ryggar tillbaka för att säga att någon annan skulle ta kort före. Då blir han lite trött på mej och säger "men gud vilken svårflörtat tjej!" och ger mej en puss på kinden. Sen tar Mikaela kort och Danny trycker ihop min kind -.-

Sen var allting slut, trodde vi. Så vi gick och satt oss på en gräsmatta nedanför "logerna" och bara sitter där, då det plötsligt kommer massa morötter flygande. Vilka är det inte om inte Danny och Henrik som står och kastar på oss då? Vi börjar kasta tillbaka och kriget är igång. Vi smiter även upp till dom, men det skulle vi inte ha gjort hehe....

Sen vinkar vi hejdå. Dagen var super.






Sedan dröjer det exakt en vecka till den 2 Augusti då Anna, jag och Mikaela åker till Stockholm på True talent inspelning. Ganska så segt men bättre sen när man får träffa den fina. Vi träffar han alldeles själva, så jäkla skönt. Pratar om programmet osvosv. Sen vill jag ta kort men innan vi gör det säger jag att han alltid blir bra när vi tar kort och att jag alltid ser ut som en mupp. Till svar får jag "sluta spela så svår jämt..." och en massa mer som jag inte kommer ihåg.

Okej, jag erkänner. Lite svår är jag. Jag håller inte ens om honom?!


'


Sen går det exakt en vecka igen 9 Augusti så är det ännu en True talent inspelning. Huuuur segt som helst. Danny gjorde bara massa grimaser (?) och var bara så hollywood. Mikaela och jag var verkligen rädda för att inte få träffa honom. Men vi smet ifrån läkteren fast vi inte fick och ställde oss så att Danny såg oss. Och gissa vad? Han går fram till oss och vi ba: Vi satt där i flera timmar och trodde aldrig vi skulle få träffa dej!!!
Han omfamnar oss och pussar på våra pannor, inte en, inte två utan ´hur många gånger som helst. "Myyysigt". Sen efter lite prat ger jag honom dikten i en ram som jag skickat förut. Han läser den. Nähäää? Och ger mej en kram och pussar mej på kinden och säger "Den här ska jag hänga upp" Vart då? "I studion!".'




Där står vi tre. Alla tittar på oss. Resten av publiken får nu gå och många kommer gående mot Danny, han försöker skynda sej bort, men Mikaela säger att han måste skriva sin autograf till hennes lillasyster! "Neeej då kommer jag få stå här i en timme!" men vi tvingar honom till slut och gör alla andra fans en stor tjänst. Sen frågar vi vad som händer om vi missar våran buss där i från "Ja, då är det kört, då får ni sova ute i vattnet". Jaha men tack för den då.  "Vi ses nån gång" Ja på söndag, i Furuvik! "JAAAAA furuvik! Sista stoppet!" Ja, du måste göra något speciellt då. "Jag kan inte dansa, jag har så ont i mitt knä.." :(((((  "Nej nu måste jag hämta mina grejer.. Och min tavla." Naaaww. "Tack för att ni kom."





Sen blir det söndag 14 Augusti och sista riktiga Turné-stoppet i Furuvik. "Jag vill tacka speciellt er här längst fram.." "The picture is drawn you´re not even on, because you´re gone gone gone" Sääällan han sjunger det till mej säger jag bara.

jag: du är så grymt duktig!
Danny: jag är full och trött.. *skriver sin autograf på min arm*
jag: ja, jag märker det...

wohoo jag har Dannys autograf på armen, hur många femåringar är avundsjuka liksom?!
- spänn dina muskler! *håller i armen*
- *spänner allt vad han har*
- säg till när du spänner.
...- åhhh....


- spänn dudå!!! *känner på mitt gäddhäng*
- HEHEHHEHEEH. jag.kan.inte.



Sen är vi lite sociala med HAJ (Henrik, Aron och Jonah.) Såklart så klantar jag mej och ramlar också så att alla asgarvar. Men aja. Vad gör man inte för människors goda skratt. Bjuder väl på det jag. Sätter oss där en stund. Sen kommer Danny och vinkar hejdå till oss. Och aa. Där var den Danny-sommaren slut. Men det kommer ju en liten Danny-höst också.... ;)






Det här skrev jag alltså nu för att ha kvar som några fina minnen. Inget annat.

Kommentarer
Postat av: Malin Jönsson

Låter som en helt underbar sommar de där tycker jag ;)

2011-08-17 @ 23:00:31
URL: http://drinkmilkshake.blogg.se/
Postat av: Anna

hahahaha kom på mig själv med att sitta & garva stup i kvarten åt våra fina äventyr! x)

tack för allt i sommar, & nu taggar vi för hösten! ;D <3

2011-08-19 @ 13:30:40
URL: http://aennenna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0