"Den lite större"

Jag har länge gått och funderat över varför man säger "den lite kraftigare, den lite mulligare eller den lite större" när man ska beskriva hur ja "en större person ser ut". Smala människor, eller så kallade "normala" beskrivs med blont eller brunt hår, blå eller gröna ögon, lång eller kort osv. Men varför i helvete säger man inte så till dom som ja, har något kilo för mycket?! Jag kan säga att det inte är så jävla kul att ens bästa kännetecken är "den lite större". Man tror att man förskönar genom att säga just så, den lite större. Men tro mej, det är lika illa som att säga "den där tjocka eller den där feta".

Man sminkar sej, målar naglarna, fixar håret osv. så noga man kan för att någon ska lägga märke till det. Men det enda som fäster sej i dom idiotiska människorna är "den lite större". Som jag sagt förut, så är man fan inte mindre värd för det! 


 Tänk efter före innan ni beskriver en person. De kan, lika som för mej få många ärr i hjärtat.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Håller helt med dig!



Dock vet jag inte har för "kännetecken"

men om det var " den lite större" eller liknanade skulle jag inte bli speciellt glad!

2011-08-29 @ 20:58:09
URL: http://littlemeinbigworld.blogg.se/
Postat av: ella

Jag har blivit kallade tjock väldigt mycket och det skär sår i mitt hjärta. Det du skriver är klokt tycker jag. Jag är absolut inte mobbad, har fantastiska vänner och så. Men jag förstår inte varför jag är värd att bli kallad tjock,mullig, kraftig, lite större. Jag skulle aldrig säga så till någon.



Fortsätt med det du gör, du är en mycket smart, snäll och söt tjej. Du skriver många bra ord och så. Jag känner inte dig men du verkar vara en bra tjej som sagt. Ville bara skriva det jag kände, var verkligen tvungen :) <3

2011-12-26 @ 22:12:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0