Oförberedd dikt?

Blomma blad en miljad.
Katten musen tio tusen.
Alla vi tända dom vackra små ljusen.
Vi sår ett frö.
Eller är det lika bra att dö?
Ingen med döden leka.
Aja baja med fingret peka.
Ljusen som aldrig slocknar.
Alla som alltid ler.
Inget grått i siktet jag ser.
Tänk om det inte bara var en dröm, utan verklighet.
Att man var söt, snygg och het.
Jag försöker att fatta, ja jag försöker att förstå.
Mitt mål. Det ska jag fan nå!


Jag tänkte att jag skulle skriva ett inlägg.
Jag började som ni ser med "blomma blad en miljad".
Sen bara fortsatte jag att skriva. Liksom jag skrev allt jag tänkte.
Fattar ni?
Så jäkla lätt att bara skriva.
Så skönt.


Nu ska jag kolla på "glada hudik" och se om iaf dom kan sprida lite glädje..






LINN




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0